top of page

CING Talks Nr 4 på Ericsson Imagine Studio med Cecilia Atterwall, I99, Head of Marketing at Ericsson.


Torsdagen den 16 maj hälsade Cecilia Atterwall och vår ordförande Dennis Norman ett drygt 40-tal Chalmerister välkomna till ett annorlunda CING Talks på Ericsson Imagine Studio i Kista. Studion är ett fantastiskt experience center, som inspirerar olika grupper av besökare. 


Cecilia med 25 år på Ericsson redogjorde för sin spännande och lärorika resa på Ericsson runt om i världen efter sin examen och gav oss en inblick i Ericssons position och utmaningar på världsmarknaden. När Cecilia berättade att datahastigheten i näten har ökat med en miljon gånger på 30 år, så var det många som höjde på ögonbrynen. Cecilia var mycket stolt bl.a. över sina år på Ericsson Consumer Lab, där hon skapade en extern verksamhet med fokus på användaraspekter och nyttogörandet av Ericssons teknologier.

Efter en kort frågestund, som mycket kretsade kring AI och Ericssons marknad i Indien, var det dags för en demotur.


Först ut var demonstationen av Real Time Digital Twin, en Ericsson demo som visade hur ett intelligent 5G-nät med enklare kameror/sensorer kan återskapa verkligheten i digital form och tvärtom. Bo Hedfors fick komma upp på scenen och hans snabbt genererade tvilling skapade en alert när han marscherade in i ett förbjudet område (geo fencing).



Demon handlar generellt om att fokusera datorkraft och lyfta upp den från markplan och in i 5G nätet. Därmed ökar man datorkraften samtidigt som man gör den mer hållbar och säkrare. Genom att använda 5G nät både till uppkoppling och intelligens, sparas mycket energi samtidigt som säkerheten ökas.


Sedan delades vi upp i två grupper för att växla mellan upplevelsen av Ericsson Radio Systems imponerande produktportfölj på Radio Wall och i Enterprise-rummet höra om 5G-applikationer inom områden som hamnar, gruvor, fabriker, logistik och hälsovård.



Efteråt samlades all i receptionsarean för att skölja ner lite goda snittar, njuta av kamratskapet och smälta upplevelsen.

 

Styrelsen för LA Stockholm tackade Cecilia Atterwall och Jan Tezcanli, Head of Customer Engagement för deras gästfrihet.





9 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page